Ja włączyłem na przeciwmgielnych i zmniejszyłem jasność do 50%. Tylne postojaki się nie włączają, bo tryb amerykański więc dodatkowe 10W oszczędności :szeroki_usmiech
Dobra inwestycja – Skoda Octavia z kratką
Zwiń
X
-
Dobra inwestycja – Skoda Octavia z kratką
za skoda.pl
Wg danych Samaru, ©koda Octavia jest najchętniej wybieranym samochodem z kratką.
Samochody z kratką, czyli posiadające homologację ciężarową, oferują wiele korzyści swoim użytkownikom. Po pierwsze, homologacja ciężarowa umożliwia odliczenie VAT od zakupu nowego samochodu, jak i od paliwa w trakcie jego eksploatacji, co sprawia, że zakup takiego modelu staje się jeszcze bardziej opłacalny. Po drugie, wszystkie auta ©kody znane są z funkcjonalności na najwyższym poziomie – zakup dowolnego modelu z kratką wiąże się, oprócz czysto finansowych korzyści, także z gwarantowaną satysfakcją użytkowania.
Obecnie Octavia z kratką oferowana jest w wersji Octavia VAN oraz Combi Premia. Największą popularnością cieszy się Octavia Premia w wersji Ambiente – stanowi aż 42% całego wolumenu Premii. Od stycznia do września 2009 roku nowych nabywców znalazły 2202 egzemplarze Premii.
Fakt, że Octavia jest tak chętnie wybierana jako samochód ciężarowy wynika z jej przewagi nad konkurencją. Ogromny bagażnik ma pojemność 585 litrów, (limuzyna), a w wersji kombi – pojemność wynosi 605 litrów. Specjalna kratka oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej zapewnia bezpieczne przewożenie towaru. Silną stroną Octavii są także niezawodne, sprawdzone i oszczędne silniki, np. 1,9 TDI o mocy 105 KM, a także zupełnie nowe jednostki – 1.6 TDI CR lub 1,4 TSI. Ponadto Octavia oferuje bogate wyposażenie obejmujące ESP i 4 poduszki powietrzne w standardzie.
Wszyscy chcący zakupić Octavię z kratką mogą skorzystać ze specjalnej promocji. Kratka (wg cennika kosztuje 2000 zł) teraz jest do nabycia za symboliczną złotówkę.
Oprócz Octavii, z homologacją ciężarową dostępne są także pozostałe modele marki ©koda: Nowy Superb Van, Fabia Van i Fabia Van+, Yeti Premia, a także Roomster Premia oraz Praktik.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
-
-
Ech, co news ze strony aktualności skody, to się śmieje. Funkcjonalność na najwyższym poziomie - szczególnie jak chcesz przewieść narty :lol: gwarantowana satysfakcja użytkowania.
A tak przy okazji, przypomniało mi się jak wjeżdzałem na giełdę spożywczą, jak zwykle wyjmuję dwa złote, a pan w okienku wskazuje na kratkę i mówi trzy - bo ciężarowy :shock:O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekEch, co news ze strony aktualności skody, to się śmieje. Funkcjonalność na najwyższym poziomie - szczególnie jak chcesz przewieść narty :lol: gwarantowana satysfakcja użytkowania.
coś masz jeszcze ciekawego do dodania :?: :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Tym bardziej ze O2FL występuje z dwoma rodzajami homologacji bodajże do czerwca/lipca była to homologacja 4 osobowa (z podłokietnikiem na stałe otworzonym na tylnej kanapie a później zrobili na 5 osobową podłokietnik składany i chyba własnie wtedy przekonstruowano "blachę" w bagażniku.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekTym bardziej ze O2FL występuje z dwoma rodzajami homologacji bodajże do czerwca/lipca była to homologacja 4 osobowa (z podłokietnikiem na stałe otworzonym na tylnej kanapie a później zrobili na 5 osobową podłokietnik składany i chyba własnie wtedy przekonstruowano "blachę" w bagażniku.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Yarekja odbierałem w lipcu i mam wersję 5-osobową, ale krata nie ma dziury na narty, będę musiał to przerobić :?- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
podsumowując w przytoczonym propoagandowym newsie, wklejono zdjęcie z zewnątrz nowej octavi a środek ze starej.
Kratka z dziurą pojawiła się.. ostatnio w.. octavi
Nie wiadomo jak to jest w innych modelach w chwili obecnej. W superb z września jest w standardzie kratka bez dziury i rękaw, który sobie można położyć w garażu. Roletę też sobie można obsłużyć tylko przez bagażnik :cry:
z gwarantowaną satysfakcją użytkowaniaO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Satysfakcja jest gwarantowany gdy się odlicza VAT, natomiast jak trzeba cos przewiesc to juz troche opada ;-)
Nie wiem, właściwie żyjemy w takim kraju, że jak ktoś ma firmę i jest przedsiębiorczy to nie dość że robi się z niego złodzieja kiedy chce sobie odliczyć podatki to dodatkowo wymyśla się jakieś idiotyczne specyfikacje/homologacje które niczemu nie służą, jedynie utrudniają życie.
Przecież gdyby specyfikacja zezwalała na siatkę materiałową to funkcjonalność była by o wiele większa bo tą siatkę można też montować tuż za fotelem kierowcy i do położonej tylnej kanapy (wtedy nawet pojemność takiej ciężarówki wzrasta) - ale niestety nie w u nas w PL.
Powinni wprowadzić podatki na poziomie 15% i zero odliczeń, zero kombinowania, proste pity, latwe kontrole skarbowe.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
wg mnie, to samochody na firmę powinny być z 7 procentowym vatem i wszyscy byliby szczęśliwi - i przedsiębiorcy bo mają taniej i państwo, bo lepsze 7 niż zero
Te kratki to jedna wielka bzdura. Jak ktoś ma zawód, że nie potrzebuje niczego wozić oprócz siebie to po cholere mu kratka i ładowność. A jak potrzebuje wozić, to nie może bo jest krata.
Kiedyś była taka sytuacja w fordzie mondeo, że jedyną wersją która łapała się na wzór lisaka był 2.0 tdci w automacie :shock: - z manualną skrzynią już się nie łapał. W mojej benzynie brakowało 2kg aby być ciężarówką :shock:O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Ciągle nie daje mi spokoju ta kratka i przepisy które ją precyzują jak ma wyglądać, ostatnio w jednym wątku pojawiły się wskazówki - więc pogooglałem i wrzucam tu całość:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
dział III
pkt 4.
Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:
1) powinno być szczelne, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym;
2) siedzenia powinny być przymocowane do nadwozia, również gdy są przesuwane, w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany ich położenia;
3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być miękko wyściełana; przepisu nie stosuje się do samochodu terenowego;
4) tablica rozdzielcza powinna być przynajmniej u dołu zaokrąglona;
5) mechanizm do otwierania i zamykania dachu powinien być tak urządzony, aby nie działał samoczynnie, również w razie zderzenia;
6) powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz;
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;
8 ) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Normalnie sie to zalatwia, podjedz do stacji diagnostycznej to powiedza od A do Z jak to zrobic, bo pewnie kazda stacja inne 'wymogi' ma.
Jac_ek, To cos szkodzi ze ta kratka ma dziure, ja bym wypierniczyl caly ten dol i zostawil tylko gore, bo przeciez i tak mam oparcie fotela przez ktore nic nie wleci.
Nie wiem jak w OII, bo OI miala metalowa blache w tej kracie, za to w Fiacie mam zwykla dykte :lol:
Komentarz
-
-
No dla mnie lepiej żeby nie było dołu, zresztą góry też ;-), natomiast jeśli glina będzie upierdliwy to może zakwestionować taką kratkę i będzie sporo załatwiania żeby udowodnić że nie jest się wielbłądem. A jeśli rząd będzie miał odpowiednią wolę (czyt. dużą dziurę budżetową) to nakażą wzmożone kontrole samochodów z kratkami itp...
Szkoda, że Skoda nie potrafiła zadbać jednak o zgodność kraty z przepisami...- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
do: 1711marcin
Nie ma problemu. Jedziesz na stację diagnostyczną, wbijają przegląd na osobówkę i potem już tylko wydział komunikacji (zmiana w dowodzie i karcie pojazdu). U mnie (Świdnik) trwało to w sumie ok.1h. Kratkę zdemontowałem sam dzień wcześniej za przyzwoleniem diagnosty, chociaż za fikcyjny demontaż ("zmianę konstrukcyjną pojazdu") i tak musiałem zapłacić. Razem 217 zł na stacji + klikanaście złotych w wydziale komunikacji. Zmieniałem dwa dni po wyjeździe z salonu - 18.02.2010r.
Kompletna dokumentacja (u mnie) to:
- zaświadczenie o dokonaniu zmiany od diagnosty,
- dodatkowe badanie techniczne (osobowy),
- kopia zaświadczenia Stacji o posiadaniu uprawnień do dokonywania zmian technicznych pojazdów,
- wniosek w Wydz.Kom o dokonanie zmiany przeznaczenia pojazdu w dowodzie.
Zysk: brak kratki i dwa kalkulatory do firmy w gratisie (jak to przy przeglądzie)
Podobno w zależności od wydziału komunikacji są rozbieżności co do potrzebnych dokumentów. Warto najpierw zadzwonić do swojego a później upewnić się że wybrany diagnosta robił już takie zmiany i wie o co chodzi. To powinno zaoszczędzić niepotrzebnej straty czasu.
Kratka leży w garażu do dziś - może ktoś potrzebuje?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMasz homologacje na auto, to moga Cie teraz cmoknac. Do tego na kracie jest taka naklejka hmologacyjna, tak wiec podwojnie moga Cie cmoknac.
Jestem bardziej niż pewien że homologację uzyskali z kratką taką jak w pierwszym poście, czyli taką jak jest teraz montowana, ta z otworem na narty przez homologację by raczej nie przeszła, poza tym jest tam jeszcze jeden zapis który również ją dyskwalifikuje, a mianowicie
(...) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm (...) to również nie jest spełnione przez ta kratkę
Przepis ustawy jest nadrzędny nad blachą przybitą do kraty.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekWnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom:
1) powinno być szczelne, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym;
2) siedzenia powinny być przymocowane do nadwozia, również gdy są przesuwane, w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany ich położenia;
3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być miękko wyściełana; przepisu nie stosuje się do samochodu terenowego;
4) tablica rozdzielcza powinna być przynajmniej u dołu zaokrąglona;
5) mechanizm do otwierania i zamykania dachu powinien być tak urządzony, aby nie działał samoczynnie, również w razie zderzenia;
6) powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz
Prosze o przeniesienie do działu HUMOR :diabelski_usmiech
na urzędników nie ma mocnych
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 1711marcinWitam. A wie ktos jak to jest z likwidacja tej kratki jesli kupuje samochod pozniej osoba prywatna? Mam wlasnie taka mozliwosc kupna samochodu z firmy i napewno bede chcial zlikwidowac ta kratke jesli sie na niego zdecyduje.
Nie zdecydowałem się, bo koszt demontaży był spory i w zależności od pierwotnej rejestracji (4 lub 5 osób) tamten model był 4 osobowy - nie było 5-tego pasa z tyłu na środku. Jak chcesz go potem zarejestrować na 5 osób, to wypadałoby dołożyć montaż pasa.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
Komentarz